top of page
Search
  • Writer's pictureEshet-coaching עידית

אימון אישי- מיצוי הפוטנציאל שלך

קוראים יקרים!

היום, נצלול לתוך עולם האימון האישי ונחקור את הפוטנציאל שלו לשנות את חייך. לאורך הבלוג הזה, אספק מידע המבוסס מחקרים בתחום אז בואו נתחיל!

1. הבנת מהות האימון האישי:

אימון אישי הוא תהליך רב עוצמה שנועד לעזור לאנשים לזהות ולהשיג את מטרותיהם האישיות והמקצועיות. בראש ובראשונה הוא מתמקד במודעות עצמית, ברצון לצמיחה אישית וברצון לזהות מעכבים ולהתגבר על תפיסות מגבילות. על פי מחקר שפורסם ב-International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, אימון אישי הוכח כבעל השפעה חיובית משמעותית על השגת יעדים, הערכה עצמית, שביעות רצון מהחיים ורווחה כללית (Green, J. & Grant, A.M., 2003 ).


2. הגדרת יעדים ואחריות:

אחד ההיבטים הבסיסיים של אימון אישי הוא הצבת יעד על. מאמן אישי מיומן עוזר לך לראות את החזון שלך, להגדיר מטרה ברת השגה ולגבש תוכנית קונקרטית להשגתה. הגדרת המטרה, הבנת אופן המדידה שלה והגדרת הזמן להשגתה, מחזיק אותך המתאמן אחראי על התהליך ובכך מגדיל את סיכויי ההצלחה שלך. מאמר מחקר מ-Journal of Positive Psychology מצא שהגדרת יעדים וניטור ההתקדמות משפיעים לטובה על המוטיבציה והשגת המטרה (Seijts, G. & Latham, G., 2005).


3. שיפור מיומנויות תקשורת ומיומנויות בין אישיות:

האימון האישי פתוח למגוון רחב של מטרות, כולל מטרות מכוונות קריירה, מטרות הורות ומשפחה, תחזוקה עצמית, מערכות יחסים ומיומנויות תקשורת בין אישית. יצירת תקשורת אפקטיבית חיונית לבניית מערכות יחסים מוצלחות, הן מבחינה אישית והן מבחינה מקצועית. על פי מחקר שפורסם ב-PLOS ONE, אימון אישי יכול לשפר משמעותית את המיומנויות הבינאישיות ולהוביל לתפקוד חברתי ומקצועי משופר (Spence, G., & Oades, L.G., 2011).


4. הדגשת אינטליגנציה רגשית:

אימון אישישם דגש על אינטליגנציה רגשית של המתאמן. הכוונה: זיהוי, הבנה וניהול יעיל של רגשות, שכן אינטליגנציה רגשית משחקת תפקיד מרכזי בהצלחה אישית ומקצועית. מטה-אנליזה שפורסמה ב-Journal of Organizational Behavior מצאה קשר חיובי חזק בין אינטליגנציה רגשית וביצועים בעבודה (Joseph, D.L., Jin, J., Newman, D.A., & O'Boyle, E.H., 2015). באמצעות אימון אישי, אנשים יכולים לפתח ולחזק את האינטליגנציה הרגשית שלהם, מה שמוביל לשיפור מערכות יחסים, חוסן ורווחה כללית.


סיכום:

ממחקרים עולה כי אימון אישי היא תהליך המציע לאדם דרך לפַתח את מלוא יכולותיו. על ידי זיהוי החזון, הצבת מטרות, לקיחת אחריות וביצוע משימות, רכישת מיומנויות תקשורת משופרות, האימון אישי מאפשר לך להשחג את שאיפותיך ולנהל חיים רבי משמעות.


זכרו, אימון אישי מיועד לכל מי שרוצה לעשות שינוי. לרצון יש מקום חשוב בהגעה להתהליך, במודעות לשינוי דפוסי חשיבה והתנהגות.

פנה למאמן מיומן מקצועי, שהוכשר במוסד מוסמך, וצא למסע לקראת הצלחה אישית ומקצועית.


מקורות:


1. Green, J. & Grant, A.M. (2003). The relationship between coaching and workplace performance. International Journal of Evidence Based Coaching and Mentoring, 1(1), 37-44.

2. Seijts, G., & Latham, G. (2005). The effect of distal learning, outcome, and proximal goals on a moderately complex task. Journal of Positive Psychology, 1(3), 131-142.

3. Spence, G., & Oades, L.G. (2011). Coaching with self-determination in mind: Using theory to advance evidence-based coaching practice. PLOS ONE, 6(12), e25775.

4. Joseph, D.L., Jin, J., Newman, D.A., & O'Boyle, E.H. (2015). Why does self-reported emotional intelligence predict job performance? A meta-analytic investigation of mixed EI. Journal of Organizational Behavior, 36(6), 787-818..

0 views0 comments

Recent Posts

See All
bottom of page